Alimente pentru fiecare organ – pentru o sanatate de fier


Pentru inima

1. varza – contine fier si potasiu, necesare inimii si circulatiei sanguine

2. broccoli – prin continutul de calciu, fier si caroten, previne atacurile de cord si ateroscleroza

3. ridichea – apara impotriva atacurilor de inima

4. portocala – are putine calorii, contine vitamina C si scade valoarea colesterolului din sange

5. morcovul – acidul folic si bioflavonoidele continute de morcovi protejeaza inima

6. pestele – acizii Omega 3 apara sistemul vascular de inflamatii si calcifieri

7. ceapa – imbunatateste activitatea inimii si circulatia si scade presiunea sangelui

8. usturoiul – alicina pe care o contine previne accidentele vasculare cerebrale

9. leurda (usturoi salbatic) – curata sangele de toxine

10. sparanghelul – curata cordul si vasele mari de sange

11. uleiul de masline – energizeaza cordul si reduce colesterolul

12. cicoarea – scade colesterolul si tensiunea arteriala si curata sangele cu ajutorul unor minerale specifice

13. somonul – este o sursa de acizi grasi Omega 3 care reusesc sa scada din nivelul trigliceridelor din sange

14. dovleacul – are efect benefic in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima

15. cartoful – protejeaza impotriva accidentelor cerebro-vasculare si ofera o mare cantitate de vitamina C sistemului vascular

16. paprika – protejeaza vasele de sange si inima

17. rosia – normalizeaza tensiunea arteriala, fiind diuretice eficiente

18. maslinele – reduc colesterolul nociv si tensiunea arteriala

19. marul – contine peste 300 de substante esentiale pentru protectia sistemului vascular

20. fasolea neagra – o singura cana de fasole furnizeaza intre 120 si 320 de miligrame de magneziu, prevenind astfel tulburarile de ritm cardiac

21. coacazele – sunt excelente pentru circulatia sangelui, avand o concentratie mare de minerale si vitaminele B, C, D si E

22. zmeura – intareste sistemul imunitar, actionand ca o aspirina naturala

23. murele – sunt considerate fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului

24. socul – imbunatateste circulatia sanguina

25. piersica – contine vitamine si oligoelemente ce protejeaza inima

26. ciresele – improspateaza resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor si siliciu

27. rubarba – scade tensiunea arteriala si fortifica inima

28. grapefruit-ul – previne obstructiile vasculare si tromboza datorita unei enzime speciale

29. ciuperca Shitake – reduce colesterolul

30. prunele – previn tromboza

31. curmalele – reduc tensiunea arteriala si protejeaza impotriva aterosclerozei fiindca sunt bogate in fier, calciu si potasiu

32. afinele – pigmentul lor albastru ajuta vasele sanguine sa devina mai elastice

33. ovazul – este benefic in bolile cardiovasculare

34. porumbul – contine vitaminele D si K

35. ardeiul iute – previne cresterea nivelului de zahar din sange ce poate duce la formarea de colesterol pe vasele inimii

Pentru creier

36. lintea – contine lecitina, proteine si glucide de care au nevoie celulele creierului

37. Quinoa – intareste memoria si incetineste procesul de imbatranire, fiind bogat in fier

38. carnea de pasare de curte – are grasimi si uleiuri ce ofera energie celulelor  nervoase

39. fasolea – creste puterea de concentrare

40. oul – este o sursa grozava de proteine;  galbenusul contine colina ce ajuta la dezvoltarea memoriei

41. avocado – combate stresul, nervozitatea si insomnia

42. bananele – glucoza, vitaminele si mineralele continute de acestea sunt benefice pentru creier si il energizeaza

43. caisele – stimuleaza neuronii

44. stafidele – contin mult zahar (75%), resursa energetica pentru creier

45. para – zaharul si substantele asemanatoare hormonilor intensifica puterea de “lucru” a creierului

46. mazarea – fiind bogata in proteine, este buna pentru memorie si concentrare

47. salata verde – calmeaza sistemul nervos datorita substantelor opiacee .

Pentru ochi

48. castanul salbatic – calmeaza senzatia de usturime si iritatiile datorita substantelor sale active

49. arnica – uleiul esential de arnica calmeaza inflamatiile oculare

50. mesteacanul alb – intareste imunitatea ochilor deoarece contine vitamina C, potasiu si calciu

51. limba de miel – reduce inflamarea vaselor conjunctivale datorita taninurilor si a saponinelor

52. rostopasca – este extraordinar de eficienta impotriva virusurilor si mai ales pentru ochii uscati

53. gutuia – este buna pentru alergii si febra fanului deoarece contine pectine si calciu

54. iarba de silur (Euphrasia Officinalis) – calmeaza ochii persoanelor ce isi petrec foarte mult timp in fata calculatorului

55. grasimea de gaina – face minuni aplicata ca unguent pe ochi impreuna cu iarba de silur

56. strugurii – ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne

57. patlagina – taninurile pe care le contine trateaza infectiile oculare

58. capsuna – ajuta ochii in timpul vederii nocturne

59. Centarium Minus – tinctura obtinuta din aceasta planta vindeca afectiunile oculare

60. ananasul – enzimele continute de acesta relaxeaza ochii obositi din cauza calculatorului

61. rozmarinul – purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare

Pentru piele/par

62. pepenele – contine foarte putine calorii si este excelent pentru mentinerea fermitatii pielii

63. iaurtul degresat – bacteriile continute de acesta imbunatatesc aspectul pielii;  in plus, are o concentratie ridicata de vitamina A

64. graul – contine acizi grasi, calciu si dioxid de siliciu care sunt extraordinar de sanatoase pentru par, piele si unghii

65. orzul – infrumuteseaza si revitalizeaza datorita substantelor bioactive
66. cimbrul – reda stralucirea pielii si curata organismul

67. hreanul – continand substante active, regenereaza parul, pielea si unghiile

68. mustarul- regleaza fluxul sanguin la nivelul pielii

Pentru oase

69. migdalele – contin magneziu si ajuta oasele sa ramana sanatoase

70. spanacul – datorita fierului si calciului pe care il contine, face oasele mai rezistente si ajuta la functionarea muschilor

71. meiul – intareste dintii, oasele si stimuleaza cresterea copiilor

72. secara – este benefica pentru dinti, oase si muschi fiind o sursa ideala de oligoelemente precum B-vitamine, potasiu, magneziu, mangan, fier si zinc

73. branza – intareste oasele fiind o sursa buna de calciu

Pentru stomac/intestin

74. tinctura de fenicul – protejeaza mucoasele intestinale

75. pastarnacul – stimuleaza digestia

76. mango – apara mucoasa intestinala datorita vitaminei A si a antioxidantilor

77. arpacasul – aduce in organism necesarul de fibre, fosfor si magneziu pentru o digestie sanatoasa

78. mararul – amelioreaza indigestia

79. soia – are proprietati anticancerigene

80. nucile – contin o forma purificata de Omega 3 si de aceea ajuta la reudcerea riscului de cancer al intestinelor

Pentru rinichi

91. sfecla rosie – stimuleaza arderile celulare

92. visinele – contin potasiu, substanta pe care rinichii “lupta” sa o elimine din sange atunci cand este in exces

93. castravetele – contine multa apa si deci stimuleaza activitatea rinichilor

94. telina – protejeaza rinichii de virusuri

95. varza rosie – proteinele si aminoacizii pe care aceasta ii contine actioneaza ca un filtru pentru rinichi

96. gulia – vitamina C din ea protejeaza celulele renale, iar fierul si fosforul energizeaza

97. ridichea neagra – este un antibiotic natural

98. varza murata – detoxifica organismul

99. hrisca – este folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si in diabet

100. patrunjelul – detine combinatia ideala de minerale pentru a curata rinichii

Pentru ficat

81. anghinarea – contine proteine regenerative, iar acidul folic si antioxidantii previn bolile hepatice

82. sucul de ridiche – stimuleaza secretia bilei

83. conopida – contribuie la imbunatatirea activitatii ficatului

84. drojdia de bere – este o importanta sursa de vitamina B si detoxifica ficatul

85. nasturelul (Nasturtium Officinale) – este folosit pentru producerea mustarului si a uleiurilor ce sunt benefice pentru metabolismul bilei si al ficatului

86. papadia – ajuta la buna functionare a ficatului si reduce colesterolul

87. laptele – apara ficatul de afectiuni frecvente

88. menta – uleiurile esentiale de menta stimuleaza secretia biliara si calmeaza crampele

89. carnea de iepure – degreseaza ficatul

90. carnea de vita sau manzat – contine fier, proteine si vitamina B.

Alimente pentru fiecare organ.doc

Categorii: alimentatie sanatoasa | Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

Jurnal de bord

Blog de dezvoltare profesionala si personala

copiisiparinti.wordpress.com/

Parenting de la A la Z: Sfaturile specialistilor | Retete culinare | Remedii naturiste pentru copii | Carti de parenting | Cronica de film pentru copii

ESC on POINT

EUROVISION NEWS FROM ROMANIA

Bucatarie Indiana Vegetariana

Delicii culinare ayurvedice

PentruCaPoti.ro

Traieste autentic, traieste cu pasiune. Descarca gratuit Ghidul Pasiunii si descopera cele 3 componente ale pasiunii pe care le poti aplica de astazi in viata ta http://pentrucapoti.ro/ghidul-pasiunii/

4 ÎN AVENTURĂ

Facem din tot o bucurie!

gătim în doi

Aventura unor gurmanzi îndrăgostiți pe tărâmul aromelor

ASTRODEVA

Omul ar trebui să ia cunoaşterea de la Soare, Lună şi stele. R. W. Emerson

Traveller In Romania

"Not all those who wander are lost"

%d blogeri au apreciat asta: