In prezent


prezent 150x150 Inapoi in prezent

 

Pe parcursul zilei, mintea noastra este un zburdalnic calator, alegand sa poarte pe aripile sale atat trecutul mai mult sau mai putin indepartat, cat si viitorul care se construieste in fiecare moment.
In cele ce urmeaza, veti descoperi o serie de tehnici simple prin care ne putem readuce mintea in momentul prezent pentru a putea fi conectati la realitatea ce se deruleaza treptat:

1. Mediteaza

Inainte de toate, meditatia inseamna a ne concentra pe momentul prezent. Prin meditatie nu este nevoie sa intelegem o tehnica anume, ci simpla respiratie poate fi privita drept o readucere a fiintei noastre in acum. Este simplu sa ne concentram pe respiratia noastra deoarece respiratia este intotdeauna acolo, cu noi. Provocarea este aceea de a ne mentine atentia la propria respiratie. In mod inevitabil, gandurile se vor naste si se vor plimba si este in regula sa se intample asa. Atunci cand acest lucru se intampla, pur si simplu trebuie sa eliberam acel gand si sa revenim cu atentia inapoi in prezent pentru a ne concentra din nou pe respiratia noastra.

2. Foloseste un stimul care sa-ti reaminteasca sa revii in prezent

Fie ca alegem sa ne purtam ceasul invers, fie ca punem un obiect in pantof sau ca agatam ceva micut de ochelarii nostri, oricare dintre aceste modalitati ne poate aduce in prim plan reactia dorita, reamintindu-ne sa revenim cu mintea in momentul prezent. Daca ajungem destul de repede in punctul in care ne amintim care este utilitatea acelui obiect agatat de mana, atunci este cazul sa-l schimbam cu unul nou.

3. Alege incetinirea ritmului vietii

Luati-va un minut si tineti in mana un pumn de alune. Acum mancati una – dar nu o aruncati pur si simplu in mana. De fapt, imaginati-va ca nu ati mai vazut o aluna pana acum si incercati sa o descoperiti. Analizati-i forma, culoarea, textura, marimea. Apoi mancati una si simtiti care este gustul ei. In momentul in care revenim in prezent, intreaga lume se lasa din nou descoperita si admirata.

4. Reinventeaza orice moment

Cand ascultati o melodie noua, cand aveti o noua prezentare, cand povestiti o intamplare, incercati sa realizati aceasta actiune asa cum nu ati mai facut-o pana acum. De exemplu, in loc sa sustineti prezentarea asa cum obisnuiati sa o faceti inainte, riscati sa faceti ceva cu totul diferit – folositi un limbaj diferit, faceti o pauza atunci cand ceilalti se asteapta mai putin, incercati sa transmiteti o anumita emotie celor din fata voastra. Studiile au aratat faptul ca nu numai ca va veti bucura voi insiva de aceasta schimbare, dar spontaneitatea prezentarilor este pe placul publicului, in general. Atunci cand mintea noastra este golita de ganduri reziduale, avantajele vin din multiple directii.

5. Dincolo de piedici

Fie ca va aflati in trafic, fie ca asteptati ca o pagina web sa se incarce, incercati sa ramaneti cat mai mult in momentul acesta. In loc sa va impacientati si sa va doriti ca lucrurile sa mearga mai repede, fiti recunoscatori pentru aceste secunde sau minute in care efectiv nu aveti nicio obligatie. Creati din aceste clipe o oportunitate de a inspira, expira si de a va bucura de moment.

6. Sa ne concentram pe pamantul de sub picioare

Acesta este un sfat bun in special pentru momentele in care ne simtim nervosi sau agresivi. Mutati-va toata atentia pe talpile voastre. Miscati-va degetele de la picioare incet si simtiti incaltamintea in picioare, in cazul in care aceasta exista. Respirati si concentrati-va pe pamantul care este atins de picioarele voastre pana in momentul in care simtiti ca furia incepe sa se risipeasca.

7. Concentrati-va pe simturi

Cand observati ceea ce va inconjoara fara a judeca in termeni de bine sau rau, reveniti in mod natural si constient in momentul prezent. Inchideti ochii si concentrati-va mirosul pe care il simtiti in camera in care va aflati. Apoi puneti accentul pe sunetele pe care le auziti atat din incapere, cat si din afara acesteia. In cele ce urmeaza, deschideti ochii si spuneti ce vedeti – de la fetele celor din jur la ridurile din palma si lista poate continua. Tineti minte: nu cautati lucruri pe care sa le apreciati, ci apreciati lucrurile pe care le vedeti. Acest exercitiu reduce anxietatea daca este realizat in mod regulat.

sursa: http://www.damaideparte.ro/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s