Citat

Ghid de stabilire a obiectivelor in afaceri, cariera si viata



Obiectivele ar trebui sa sublinieze oportunitatile lumii exterioare, corelate insa cu posibilitatile reale ale companiei. Ram Charan, unul dintre cei mai renumiti consilieri pe probleme de business din lume (si-a oferit serviciile unor mari companii precum GE, Bank of America, DuPont, Home Depot, 3M si Verizon), ne prezinta cateva repere care trebuie luate in considerare in stabilirea tintelor.

Gandeste asupra CUM sa faci!

Afirmatia “Ne-am propus cresterea afacerilor” nu este suficienta, in timp ce “Vom creste mai repede decat competitorii nostri”, este deja mai bine, dar inca vag.

Este nevoie de lucruri mai concrete: “Vom creste in urmatorii cinci ani de doua ori mai repede decat PIB-ul. O treime din aceasta crestere va fi alimentata de lansarea de noi produse, rezultatul unei mariri procentuale cu 25% a investitiilor in cercetare si dezvoltare.”

Stabileste-ti obiectivele intr-un mod foarte clar, dar totodata intelege cum vor fi realizate. Mai precis, incearca sa afli care ar putea fi efectele acestora si implicatiile asupra propriului business.

Implica-i si pe ceilalti! 

Trebuie oferita angajatilor implicati in realizarea obiectivelor sansa de a isi expune punctul de vedere in legatura cu target-urile stabilite. Veti sti astfel ca nu ati omis nimic important si va puteti da seama de cat de realistice sunt obiectivele.

Unii refuza sa isi exprime opiniile pentru ca nu vor sa fie trasi la raspundere, iar altii deoarece sunt convinsi ca atingerea obiectivelor in cauza vor dauna afacerii. Totusi, angajatii/colaboratorii/membrii familiei vor fi mult mai implicati in ceea ce priveste rezultatele companiei/organizatiei/familiei daca au contribuit cu ceva la stabilirea tintelor/target-urilor.

Ia in considerare interactiunea dintre obiective! 

Urmarirea unui singur tel – indiferent care ar fi acesta: cresterea profitului, a veniturilor, a cotei de piata sau a valorii actiunilor – va duce, in mod cert, la distorsionarea afacerii, pentru ca va canaliza toate eforturile. Solutia o reprezinta stabilirea unui complex de obiective, a caror interactiune va trebui insa bine analizata.

Nu exista nicio companie/afacere care sa maximizeze totul dintr-o data. Asigurati-va inainte de stabilirea setului de obiective ca acestea pot fi indeplinite simultan, ca se completeaza reciproc.

Tine cont de context !

Obiectivele trebuie stabilite in corelatie cu oportunitatile existente in interiorul sau in afara organizatiei sau departamentului, fie ca e vorba de aparitia unui nou segment de consumatori sau de posibilitatea retehnologizarii lantului de aprovizionare.

Trebuie sa ganditi la nivel global, sa priviti mereu inainte, niciodata inapoi si sa fiti intotdeauna gata sa reactionati la schimbarile mediului de afaceri, si mai ales la strategiile concurentei.

Tine cont ca lucrurile se schimba!

Un lider care schimba obiectivele pentru ca nu este hotarat creeaza confuzie si isi pierde credibilitatea. Aceasta nu inseamna ca odata stabilite niste teluri, acestea nu mai necesita ajustari, indiferent de conjuctura.

Obiective care au fost bine intemeiate pot deveni eronate la un moment dat, datorita schimabrilor survenite in mediul economic, legislativ, politic sau social. De aceea, un lider trebuie sa dea dovada de multa flexibilitate si sa fie capabil sa se adapteze la modificarile pietei.

Anunțuri

2 gânduri despre &8222;Ghid de stabilire a obiectivelor in afaceri, cariera si viata&8221;

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s