Galerie

11 Septembrie – remember


21 de adevăruri dure despre atacurile de la 11 septembrie

Peste 3.000 de copii au rămas orfani după atacurile din 11 septembrie 2011, din SUA, consumul de alcool a crescut cu 25% iar cel mai căutat cuvânt pe google.com, în zilele ce au urmat atentatelor, a fost „Nostradamus”, nu Osama bin Laden. Totodată, pompierilor le-a luat 100 de zile ca să stingă toate incendiile iscată după prăbuşirea turnurilor gemene de la New York, scrie publicaţia „The Telegraph”.

1. Numărul copiilor care şi-au pierdut cel puţin un părinte în atacurile de la 11 septembrie 2001 este de 3.051. 17 copii s-au născut după ce mamele lor însărcinate au intrat în travaliu subit la aflarea veştii că soţii lor au murit odată cu prăbuşirea turnurilor. Chiar şi nouă luni după atentate, numărul naşterilor din New York era cu 20% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2000.

2. Potrivit cercetătorilor, consumul de alcool în Manhattan a crescut cu 25%, faţă de perioada similară a anului anterior. Şi consumul de ţigări a fost mai mare cu 10% iar cel de marijuana cu 3,2%, imediat după atacuri. Totodată, oamenii s-au îndreptat spiritual către biserici şi sinagogi, frecvenţa la locaşurile de cult crescănd cu 20%.

3. Paguba totală a prăbuşirii celor două turnuri ale World Trade Center a depăşit 100 de milioane de dolari.

4. Unul dintre eroii de la 11 septembrie a fost un câine îndrumător, Roselle. Labradorul auriu şi-a condus stăpânul orb de la etajul 78 de etaje la parter, înainte ca turnul nordic să fie, la rândul lui, distrus.

5. Pompierii s-au luptat 100 de zile cu incendiile iscate după atacurile din New York.

6. Doar 291 de cadavre au fost recuperate în stare „intactă” de la locul atentatelor.

7. Muncitorii au căutat printr-un milion de tone de moloz pentru a găsi obiectele personale ale victimelor. Ei au strâns 65.000 de obiecte, inclusiv 437 de ceasuri şi 144 de verighete.

8. Cu trei ore înainte de atentate, o maşină denumită Generatorul de Evenimente Întâmplătoare, de la Universitatea Princeton din SUA, a prezis un incident catastrofal care avea să se întâmple.

9. Secţiunea din Pentagon lovită de zborul 77 tocmai fusese renovată şi redotată – printr-o investiţie de 258 de milioane de dolari, în care zidurile au fost întărite şi ferestre mai rezistente au fost instalate. Multe dintre acestea au rămas intacte.

10Primele patru cuvinte căutate pe Google în săptămânile imediat următoare atacurilor au fost Nostradamus, CNN, World Trade Center şi abia pe locul al patru s-a poziţionat Osama bin Laden.

11. Romanul-bestseller al anului 2001 a fost „Profanare: Antihristul preia tronul” (Desecration: Antichrist Takes the Throne) de Tim LaHaye şi Jerry Jenkins.

12. Când liderul reţelei care a efectuat atacurile, Mohamed Atta, a făcut check-in-ul la aeroportul Logan din Boston, numele sau a determinat declanşarea unei alerte în sistemul de securitate, iar bagajele sale nu au mai fost trimise la cală.

13. Sute de memoriale, crucifixuri, obiecte de artă au fost fabricate din otelul recuperat de la Punctul Zero.

14. NORAD, agenţia nord-americană de apărare aerospaţială, a simulat patru atentate aeriene în săptămânile premergătoare atacurilor de la 11 septembrie şi urma să mai efectueze încă un test chiar în dimineaţa atentatelor teroriste.

15. Dezvoltatorul imobiliar Larry Silverstein a obţinut World Trade Center prin concesiune, pe o perioadă de 99 de ani, în schimbul a 3,2 miliarde de dolari, chiar cu şase luni înainte ca turnurile să fie distruse.

16. Oficiul de examinări medicale au stabilit că Jerry Borg, contabil şi actor cu jumătate de normă, a murit la nouă ani după atacuri în urma unei afecţiuni pulmonare provocate de inhalarea prafului din zona World Trade Center.

17. Cinci dintre teroriştii din avioane au fost cazaţi într-un motel situat chiar de lângă Agenţia Naţională de Securitate din SUA, în zilele dinainte atacurilor.

18. Cutiile negre din zborul 77 au fost descoperite la doar o zi după atacul asupra Pentagonului. Secretatul de Stat Donald Rumsfeld a declarat, ulterior, că informaţiile din înregistrările audio nu sunt recuperabile. Este pentru prima oară în 40 de ani când înregistrări de voce din cabina pilotului, din cutiile negre, nu au oferit nicio informaţie.

19. O cameră de rugăciune a musulmanilor şi un depozit unde erau mai multe coranuri au fost distruse odată cu prăbuşirea turnurilor gemene.

20. Un agent special FBI, care a investigat al-Qaeda şi a anchetat primul atac asupra World Trade Center în 1993, a părăsit biroul federal american de informaţii în urma unor neînţelegeri politice. El a murit pe 11 septembrie chiar la World Trade Center, unde era şef al securităţii.

21. Oamenii de ştiinţă au analizat evoluţia climei în cele trei luni de interdicţie de zbor deasupra Statelor Unite, impuse după 11 septembrie. Ei au constatat că zilele erau mai calde iar nopţile mai friguroase, demonstrând astfel că gazele evacuate în timpul zborului acţionează ca nişte nori, protejând Terra de razele soarelui.

(Sursa: www.adevarul.ro – 07.09.2011)

O înregistrare video a unui amator, uitată ani întregi într-un sertar, prezintă într-o altă manieră atentatul asupra zborului 93, avionul care s-a prăbuşit în urmă cu zece ani, la 11 septembrie, pe un câmp din Pennsylvania.

Imaginile arată un nor de fum care se ridică pe cerul senin deasupra dealurilor din Pennsylvania, acolo unde s-a prăbuşit avionul. În timp ce filmează, autorul înregistrării, Dave Berkebile, descrie ce vede.

„Sunt rămăşiţele unui avion care s-a prăbuşit pe drumul spre Lambertsville”, explică el. „Fără îndoială o bombă teroristă care a explodat la bord”, adaugă el foarte calm. „Nu ştiu mai multe, este ceea ce am auzit pe frecvenţa radio a poliţiei”.

„Au lansat unul împotriva Pentagonului, la World Trade Center, am văzut la televizor, iar acum acesta … Un nor negru se ridică în aer, mă întreb dacă a mai rămas ceva din Lambertsville”.

Zborul 93 al companiei United Airlines a fost singurul din cele patru avioane deturnate care şi-a ratat ţinta. Pasagerii şi echipajul, informaţi prin telefoanele mobile de ceea ce se întâmplase la World Trade Center, au rezistat teroriştilor care voiau, se pare, să atace Washingtonul.

Avionul s-a prăbuşit la ora 10.03, la 20 de minute de zbor de Washington şi de presupusa sa ţintă, Capitoliul.

În pofida filmului „United 93” (2006), accidentul din apropiere de Shanksville în Pennsylvania a fost oarecum uitat în comparaţie cu ceea ce s-a întâmplat la New York şi Pentagon. Acest lucru s-ar putea schimba în această săptămână, odată cu comemorarea a zece ani de la atentate.

Mai întâi graţie unui memorial care va fi inaugurat sâmbătă la Shanksville, cu 245 de locuitori şi situat la patru ore de mers cu maşina de Washington, în prezenţa foştilor preşedinţi George W. Bush şi Bill Clinton.

În seara respectivă vor fi aprinse peste 2.900 de lumânări în amintirea victimelor atentatelor, între care cei 40 de pasageri şi membri ai echipajului zborului 93 care se deplasa de la Newark, în New Jersey, la San Francisco.

Duminică, preşedintele Barack Obama va participa la o ceremonie în care vor fi depuse jerbe în mijlocul celor 400 de hectare ale sectorului, altădată o zonă minieră.

Berkebile a murit în februarie, lăsând în urma lui înregistrarea video, singura cunoscută din acea zi cu accidentul zborului 93. Aceasta a fost adusă la lumină de un cotidian local, Tribune Democrat of Johnstown, din Pennsylvania.

„Nu ştia ce se întâmplă, nimeni nu ştia”, povesteşte redactorul-şef al cotidianului, Arlene Johns.

Imediat după atentat, Berkebile a trimis înregistrarea mai multor televiziuni dar acestea „fie nu s-au uitat la ea, fie nu l-au ascultat, prin urmare a crezută că nu este importantă, aşa că a uitat de ea”, a declarat ea.

În 2006 el a dat înregistrarea unei vecine, Val McClatchey, a cărei fotografie cu norul de fum, din spatele unui garaj roşu, a servit ca pretext celor care au crezut că atentatele au fost o minciună.

Ea a păstrat-o timp de cinci ani fără să spună nimic, până la moartea autorului înregistrării, pentru ca imaginile să nu alimenteze aceeaşi polemică.

Atacurile din 11 septembrie 2001: Înregistrare video rară cu zborul 93 al United Airlines, prăbuşit în Pennsylvania

George W. Bush, INTERVIU-EVENIMENT la 10 ani după 11 septembrie 2001: „Prima mea reacţie a fost furia. Cine naiba să ne facă asta?”

Fostul preşedinte american George W. Bush a acordat un interviu postului de televiziune National Geographic, în care povesteşte pentru prima oară cum a trăitziua de 11 septembrie 2001.

Interviul a fost realizat la scurt timp după ce Osama bin Laden a fost ucis, la aproape zece ani de la atacurile pe care le-a orchestrat asupra Turnurilor Gemene din New York şi a Pentagonului din Washington.

Discursul lui Bush, la zece ani de la atentate, pare unul rece, deloc emoţionant. În plus, fostul preşedinte recunoaşte, cu seninătate, o serie de gafe făcute imediat după 11 septembrie.

Bush începe prin a spune că, dis de dimineaţă, 11 septembrie 2001 părea o „zi foarte normală”: „Eram în Florida, în cadrul unei etape din reforma învăţământului. La 6.30, am ieşit din hotel, la alergat. Apoi, m-am îndreptat către o şcoală unde trebuia să mă întâlnesc cu elevii”.

Odată ajuns aici, totul s-a schimbat sau, mai bine zis, trebuia să se schimbe. „Înainte să intru în clasă, am fost informat că un avion a intrat într-unul dintre Turnurile Gemene. Primul meu gând a fost că este un avion uşor, care a avut un accident din cauza vremii rele sau a pilotului. Le-am zis oamenilor mei să se ocupe de acest incident, după care am intrat în clasă”, povesteşte Bush.

În clasă, preşedintele nu s-a putut concentra în totalitate asupra copiilor, însă nu din cauza grijilor legate de avion, ci a prezenţei jurnaliştilor. „Am simţit o prezenţă în spatele meu”, îşi aminteşte Bush. Andrew Card, pe atunci secretarul însărcinat cu transportul, a intrat în clasă şi i-a spus preşedintelui: „Al doilea avion a lovit World Trade Center. America este atacată”.

„Prima mea reacţie a fost furia. Cine naiba să ne facă asta?”, spune Bush, care totuşi a decis să rămână în clasă şi să citească alături de copii. „Presa a început să primească telefoane, toţi ştiau şi toţi ochii erau pe mine. Aşa că am decis să nu mă grăbesc. Am vrut să-i apăr pe copii, să-mi păstrez calmul„, rememorează Bush.

Până la urmă, preşedintele a ieşit din clasă, a început să dea telefoane şi a urmărit imaginile difuzate de televiziuni. „Eram oripilat, dar, spre deosebire de ceilalţi, aveam un job: să propag calmul”, spune Bush. Astfel că a decis să ţină o conferinţă ad-hoc, într-o sală de clasă, în faţa părinţilor. Discursul în care preşedintele le spunea acestora că America este atacată a fost curmat brusc de Serviciile Secrete. „M-au luat pe sus”, spune Bush.

Departamentul de apărare decisese că preşedintele nu este în siguranţă la sol, astfel că Bush şi stafful au fost direcţionaţi către Air Force One. În drum spre avion, preşedintele a luat legătura cu secretarul de stat Condolezza Rice şi cu vicepreşedintele Dick Cheney, care constituiseră deja o celulă de criză. „Condolezza mi-a spus că un al treilea avion a lovit Pentagonul. Atunci m-am gândit: primul avion putea fi un accident, al doilea a fost un atac, iar al treilea – o declaraţie de război„, îşi aminteşte Bush.

Deşi spune că primul lui gând a fost cum să prevină alte atacuri, Bush a avut timp să îmbrăţişeze stewardezele de pe Air Force One, înainte de a se urca la bord.

„Spre Washington, am simţit avionul înclinându-se. Mi-am dat seama că nu mergeam la Washington, ci într-un loc secret. Serviciile secrete considerau că e riscant să mă întorc într-un oraş care tocmai fusese atacat”, spune Bush.

Când a realizat că „duşmanii” folosiseră avioane de linie pentru a ataca Turnurile şi Pentagonul, Bush a ordonat oprirea la sol a tuturor avioanelor din SUA. „În Air Force One, am decis ca armata să tragă în toate avioanele care nu reveneau la sol. Am hotărât că asta e soluţia ideală de a proteja ţara„, spune Bush.

Curând, preşedintele a fost informat că un al patrulea avion s-a prăbuşit pe un câmp din Pennsylvania. „Când am auzit, credeam că s-a întâmplat asta datorită ordinului meu. Dar am aflat că era vorba despre un act de eroism„, spune Bush. Actul de eroism s-a petrecut după ce teroriştii al-Qaida au deturnat un avion, pe care voiau să-l ghideze înspre Casa Albă. Pasagerii cursei au încercat să preia controlul aeronavei, însă aceasta s-a prăbuşit, iar toţi cei de la bord au murit.

„Nu ştii cum se conduce o ţară în război până nu faci lucrul acesta. În campania electorală, nu am susţinut că ştiu cum să fac acest lucru. Până pe 11 septembrie 2001, m-am concentrat mai mult pe problemele interne. Nu am vrut niciodată să conduc SUA într-un război„, îşi reaminteşte preşedintele.

Până la urmă, Air Force One a aterizat în Louisiana, un loc considerat sigur de CIA. „Dacă aş fi păţit ceva, era o mare victorie pentru terorişti: ar fi reuşit să-l ucidă pe preşedintele Americii, pe timp de război”, spune Bush.

În maşina care îi ducea pe preşedinte şi stafful său din aeroport în locul secret, Bush îşi aminteşte că a făcut o glumă. „Băiatul care conducea mergea cu 160 km/h. I-am spus să încetinească, că doar al-Qaida nu se află în locul unde mergeam noi. A fost singura glumă pe care am făcut-o în acea zi”, recunoaşte uşor stânjenit Bush, la zece ani distanţă.

Ajuns în locul secret, preşedintele a făcut o declaraţie de presă: „Libertatea a fost atacată de nişte laşi fără faţă. Libertatea va fi apărată. Militarii noştri sunt în alertă”. Interesant este că nimeni nu a aflat, până mai târziu, că această declaraţie a fost înregistrată şi că, la momentul difuzării ei la televiziunile din toată ţara, Bush deja plecase din Louisiana.

El şi stafful său se îndreptau către Nebraska. „Serviciile Secrete considerau că este cel mai sigur loc, era un buncăr în care am ţinut o videoconferinţă cu şeful CIA”, îşi aminteşte Bush. Totuşi, gândul preşedintelui zbura deja către alt speech: „Voiam să mă întorc acasă (n.r. la Washington), nu mă puteam adresa naţiunii dintr-un buncăr, nu voiam să dau satisfacţie inamicului. Trebuia să vorbesc din Biroul Oval”.

„Când am coborât din Air Force One şi m-am urcat în elicopterul care mă ducea la Casa Albă, am văzut fum ridicându-se din Pentagon. Eram furios, dar am decis să nu declar război în acea seară (n.r. l-a declarat la patru zile distanţă)”, spune Bush. Totuşi, preşedintele spune despre discursul său din Biroul Oval: „A fost exact ca o declaraţie de război, doar că nu am declarat război”.

Preşedintele a povestit, în premieră, că, în noaptea dinspre 11 spre 12 septembrie, a crezut că şi Casa Albă este atacată. „M-am trezit din somn şi am auzit o respiraţie sacadată. Era unul dintre angajaţii de la Casa Albă, care mi-a spus că suntem atacaţi. Am luat-o pe Laura (n.r. soţia), am luat câinele şi ne-am ascuns”, îşi aminteşte Bush.

Totul a fost o alarmă falsă. „Un avion de vânătoare din flota noastră a zburat pe deasupra Casei Albe, dar semnalul său a fost interpretat greşit şi s-a crezut că este inamic”, explică Bush.

Preşedintele spune că, odată cu atacurile de la 11 septembrie 2001, s-a schimbat un „postulat”. „S-a schimbat ideea că America este protejată de oceane”, a realizat atunci Bush.

Ziua fatidică se încheiase, însă grijile de-abia începeau pentru Bush. „Pe 11 septembrie, eram preşedintele SUA. Pe 12 septembrie, eram preşedintele unei ţări aflate în război. Aveam nevoie de mai multe informaţii despre al-Qaida”, spune Bush.

La zece ani distanţă, preşedintele sugerează că Serviciile Secrete ar fi „vinovate” de atentate, pentru că nu strânseseră destule date despre al-Qaida. „Nu mai voiam să privesc în trecut, ci doar în viitor. Aşa că nu am dat vina pe Serviciile Secrete. Am hotărât să ne concentrăm pe Afganistan”, spune Bush.

Preşedintele îşi reaminteşte că, pe 15 septembrie, când SUA au declarat război Afganistanului, el a rostit celebrele vorbe „Osama bin Laden, viu sau mort”. „Mulţi m-au criticat. Nu am avut o strategie, dar am vrut să transmit un mesaj clar”, spune Bush.

Preşedintele mai povesteşte, în cadrul interviului pentru National Geographic, ce a simţit când a vizitat, pentru prima dată, ce mai rămăsese din Turnurile Gemene. „Din aer, totul arăta ca o cicatrice uriaşă. Dar, când am coborât, parcă era iadul pe pământ. Am decis să strâng mâna tuturor poliţiştilor şi pompierilor de la faţa locului. Toţi cei strânşi în jurul meu scandau SUA, SUA şi erau însetaţi de sânge”, spune Bush.

La locul tragediei din New York, preşedintele a făcut o altă glumă total nepotrivită. El s-a urcat pe o maşină de pompieri distrusă, a luat o portavoce şi a ţinut un discurs nepregătit. „Vreau să ştiţi că… nu pot vorbi mai tare de atât”, a spus Bush. După care s-a folosit de „glumă” pentru a adopta un ton mai solemn. „Poate voi nu mă auziţi, dar, în curând, cei care au distrus aceste clădiri ne vor auzi. Teroriştii n-au câştigat, deşi ne-au zdruncinat economia, poporul şi vieţile. Ei nu ştiu că noi suntem o naţiune de oameni curajoşi”, a rostit Bush la portavoce.

Interviul se termină cu reamintirea zilei de 1 mai 2011, când Bush a fost sunat de succesorul său, Barack Obama, care i-a spus că Osama bin Laden a fost ucis. „I-am fost recunoscător, dar n-am simţit bucurie. 11 septembrie e o zi marcată în calendar, nu o vom uita niciodată”, s-a limitat Bush să mai spună.

(Sursa: www.gandul.info– 06.09.2011)

The September 11 attacks (called September 11September 11th or 9/11), were a series of four coordinated suicide attacks upon the United States in New York City and the Washington, D.C. areas on September 11, 2001. On that morning, 19 terrorists from the Islamist militant group al-Qaeda hijacked four passenger jets. The hijackers intentionally crashed two planes into the Twin Towers of the World Trade Center in New York City; both towers collapsed within two hours. Hijackers crashed a third plane into the Pentagon in Arlington, Virginia. A fourth jet, United Airlines Flight 93, crashed into a field near Shanksville, Pennsylvania before it could reach its intended target in Washington, D.C. after the passengers attempted to take control. Nearly 3,000 died in the attacks.

Suspicion quickly fell on al-Qaeda, and in 2004, the group’s leader Osama bin Laden, who had initially denied involvement, claimed responsibility for the attacks. Al-Qaeda and bin Laden cited U.S. support of Israel, the presence of U.S. troops in Saudi Arabia, and sanctions against Iraq as motives for the attacks. The United States responded to the attacks by launching the War on Terror, invading Afghanistan to depose the Taliban, who had harbored al-Qaeda members. Many countries strengthened their anti-terrorism legislation and expanded law enforcement powers. In May 2011, after years at large, bin Laden was found and killed.

The destruction caused serious damage to the economy of Lower Manhattan. Cleanup of the World Trade Center site was completed in May 2002. The National September 11 Memorial & Museum is scheduled to open on September 11, 2011. Adjacent to the memorial the 1,776 feet (541 m) One World Trade Center is estimated for completion by 2013. The Pentagon was repaired within a year, and the Pentagon Memorial opened, adjacent to the building, in 2008. Ground was broken for the Flight 93 National Memorial in November 2009, and the memorial was formally dedicated on September 10, 2011.

Atentatele de la 11 septembrie au fost o serie de atacuri sinucigașe coordonate de Al-Qaeda împotriva Statelor Unite care au avut loc la 11 septembrie 2001. În dimineața acelei zile, 19 teroriști Al-Qaeda au deturnat patru avioane comerciale de pasageri. Teroriștii au preluat controlul avioanelor, prăbușind două dintre ele în Turnurile Gemene ale World Trade Center din New York, omorând toate persoanele de la bord și mulți alți oameni care lucrau în clădiri. Ambele clădiri s-au prăbușit în decurs de două ore, distrugând și avariind și alte clădiri din jur. Teroriștii au prăbușit un al treilea avion în clădirea Pentagon din Arlington, Virginia, lângă Washington, D.C. Al patrulea avion s-a prăbușit pe o câmpie de lângă Shanksville în zona rurală a statului Pennsylvania, după ce unii dintre pasageri și membrii echipajului au încercat să recâștige controlul avionului, pe care teroriștii îl îndreptaseră spre Washington, D.C. Nu au existat supraviețuitori ai zborurilor.

În total, în urma atacurilor au murit 2.993 de oameni, inclusiv teroriștii. Majoritatea covârșitoare ale celor morți erau civili, inclusiv cetățeni din 90 de țări. În plus, moartea de cancer pulmonar a cel puțin a unei persoane a fost considerată de un medic legist a fi cauzată de expunerea la praful ridicat în urma prăbușirii World Trade Center. Statele Unite au răspuns la aceste atacuri lansând un „Război împotriva terorismului”, invadând Afganistanul pentru a înlătura de la putere regimul dictatorial al Talibanilor, care adăpostea teroriști al-Qaeda, și adoptând legea USA PATRIOT Act. Multe alte țări și-au întărit și ele legislația antiteroristă și au extins puterile forțelor de aplicare a legii. Unele burse americane de acțiuni au rămas închise în toată săptămâna atacurilor, și au anunțat pierderi enorme după redeschidere, mai ales în industriile transporturilor aeriene și de asigurări. Distrugerea spațiilor de birouri în valoare de miliarde de dolari a cauzat pagube serioase economiei districtului Lower Manhattan.

Avariile Pentagonului au fost reparate în decurs de un an, iar Monumentul Pentagonui a fost construit în acel loc. Procesul de reconstrucție a început la World Trade Center. În 2006, s-a ridicat un nou turn de birouri în locul clădirii 7. Clădirea 1 World Trade Center este în construcție și, cu o înălțime 541 m la terminarea sa în anul 2011, va deveni una dintre cele mai înalte clădiri din America de Nord. Inițial, se dorea să se mai construiască încă trei turnuri între 2007 și 2012 în zonă.

Lasă un răspuns

