Cum sa generezi credibilitate


dedicat: Daisei-Catalina

Un principiu fundamental al persuasiunii care poate transforma un expert intr-o persoana cu imensa credibilitate este principiul expunerii.

In esenta, controlarea expunerii iti permite un control bun al imaginii personale si te ajuta sa eviti subevaluarea din partea celor din jur. Principiul expunerii spune pur si simplu ca gradul de credibilitate pe care il castigi in ochii celorlalti este direct proportional cu numarul de expuneri.

Cu alte cuvinte, cu cat esti mai frecvent prezent(a) in constiinta publicului, cu atat vei fi considerat mai credibil.

De exemplu, prezenta la diverse evenimente (ca vorbitor sau participant) iti ofera aceasta sansa de a fi perceput credibil(a) prin cresterea expunerii.

Acest principiu este bine cunoscut si de catre expertii in marketing. Succesul unei companii mari este masurat de catre unii specialisti cu ajutorul unei „placinte” feliate astfel:
10% – performanta
25% – imagine
65% – expunere

De exemplu, daca ai o fabrica de mezeluri, este important sa faci mezeluri de o calitate decenta. Chiar mai important este sa ai o imagine creata buna, care sa te recomande pe piata. Cel mai important este insa ca prezenta ta sa fie… “peste tot”.
Expunerea genereaza succes, chiar mai mult decat performanta si imaginea luate impreuna.
Uimitor, nu-i asa?

Nu e de mirare ca ecranele televizoarelor sunt bombardate de spoturi publicitare. Cu cat un spot este difuzat mai frecvent, cu atat impactul este mai mare. Jay Conrad Levinson, autorul cartii Guerilla Marketing explica acest fenomen prin faptul ca in medie doar o reclama din noua este observata. In plus, sunt necesare trei vizionari pentru ca impactul sa fie profund. Cu alte cuvinte, o reclama trebuie prezentata unei singure persoane de 27 de ori pentru a avea impactul dorit.
Frecventa expunerii este direct legata de succes!

In consecinta, cum poti utiliza acest principiu in interes propriu? Sa presupunem ca esti (sau vrei sa devii) specialist intr-un anumit domeniu. Iata cateva strategii simple prin care sa pui in aplicare principiul expunerii:

1. Scrie un articol sau o serie de articole
Articolele sunt un instrument de expunere excelent. Mai ales in situatia in care publici intr-o revista de specialitate (pe domeniul tau de interes), expunerea se refera in mod direct la publicul tau tinta. O serie de articole intr-o
revista are avantajul ca fidelizeaza publicul (in sensul ca anumiti cititori vor dori sa citeasca si celelalte articole din serie).

2. Scrie o carte
O carte iti aduce doua lucruri importante:

a). Este mijlocul prin care acumulezi, structurezi si contextualizezi informatiile din domeniul tau de interes

b). Este instrumentul care te instaleaza pe nisa de piata aleasa Altfel spus, scrii o carte si obtii doua avantaje fundamentale : acumulezi expertiza si transmiti lumii ca esti expert in acelasi timp.

3. Inscrie-te intr-o asociatie profesionala
Pentru un expert este foarte important sa fie recunoscut de ceilalti experti in domeniu. Aceasta recunoastere iti ofera si legitimitate si protectie in situatia in care ai putea fi contestat (pe buna dreptate sau nu). Prezenta intr-o asociatie profesionala iti confera avantajele de mai sus. In plus, poti specifica in biografia ta „membru al….” ceea ce iti confera legitimitate.

4. Creaza-ti o pagina web
In afara de o carte pe care ai scris-o, pagina de web este probabil cel mai puternic vehicul de imagine de care dispui. In esenta, site-ul tau poate fi folosit pentru a dezvolta o relatie de lunga durata cu clientii tai prin intermediul unui newsletter si a altor informatii ce se pot descarca de pe site.
Oamenii te vor „vizita” mai des atunci cand stiu ca beneficiaza de informatii noi si utile. In schimb, tu poti sa iti promovezi produsele si evenimentele, tocmai pentru ca oferi informatie atat de valoroasa.

5. Creaza-ti un « pachet de prezentare »
Un pachet de prezentare sau „demo kit” este esential pentru orice profesionist de varf (in special pentru profesiile liberale). Practic, el ar trebui sa contina o mapa de prezentare a produselor sau serviciilor oferite sau un catalog.

(autor: Andy Szekely; articol preluat de pe http://www.andyszekely.ro )

Anunțuri

2 gânduri despre &8222;Cum sa generezi credibilitate&8221;

  1. daysuky zice:

    Foarte interesant si util articol (l-am citit de aseara dar eram prea obosita sa mai las comment)!
    Multumesc frumos si pentru dedicatie :D!

    Voi avea grija sa tin cont de indicatiile date in viitoarea mea cariera ;)!

    • lorelei zice:

      Mult succes in cariera si in tot ceea ce-ti propui!

      p.s.
      dedicatia era oarecum…implicita, ca sa spun asa, deoarece pentru tine am postat articolul!

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s